اخبار خودرو

ساخت وبلاگ

قائم مقام ستاد معاینه فنی شهر تهران از افزایش ساعت مراکز معاینه فنی خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید نواب حسینی منش قائم مقام ستاد معاینه فنی شهر تهران اظهار داشت: بیشترین مطالبات مردم در تماس با ۱۸۸۸ در خصوص صف‌های مراکز ۱۴ گانه معاینه فنی است که به همین منظور تصمیم به افزایش ساعت فعالیت مراکز معاینه فنی گرفته شد.

وی در ادامه افزود: در روزهای تعطیل مرکز سراج، بیهقی، آبشناسان و خاوران باز است و از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

حسینی منش بیان کرد: در روزهای پنجشنبه مرکز معاینه فنی بیهقی، نیایش، دماوند، سراج، آبشناسان، خاوران، الغدیر و امام رضا(ع) از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶ باز بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: از شهروندان تقاضا داریم نسبت به اخذ معاینه اقدام کنند و به روزهای پایانی سال موکول نکنند چرا که معاینه فنی سلامت خودرو و ایمنی را برای مالکان به ارمغان می‌آورد.

فعالیت مراکز معاینه فنی در روزهای تعطیل

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:52

اخبار خودرو

جدول قیمت روز برخی از انواع خودروهای لوکس عرضه شده در بنگاه‌های اتومبیل سطح بازار تهران است:

متن کامل مطلب قیمت روز برخی خودروهای لوکس در بازار منتشر شده در سایت اخبار خودرو.

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:52

اخبار خودرو – خودرو DS3 مدل ۲۰۱۶ را ببینید.

Citroen-DS3_2016_800x600_wallpaper_01

خودرو DS3 مدل ۲۰۱۶ را ببینید

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:52

در حالی که خودروسازان معتبر دنیا برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کرده اند کارشناسان معتقدند خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.

کدام خودروسازان معتبر جهان به ایران می‌آیند؟
به گزارش اخبار خودرو به نقل از صدای اقتصاد ،در حالی که خودروسازان معتبر دنیا برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کرده اند کارشناسان معتقدند خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.

همزمان با لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران بسیاری از شرکت های معتبر خارجی برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل کرده و در همین راستا در ماه های اخیر هیات های تجاری متعددی از کشورهای مختلف به ایران سفر کرده اند.
در همین رابطه بررسی ها نشان می دهد یکی از بازارهای هدف شرکت های معتبر دنیا در ایران بازار خودرو است و در روزهای اخیر اخبار مختلفی درباره حضور برندهای معتبر دنیا در ایران شنیده می شود.

در همین رابطه یک روز پس از لغو تحریم ها گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت دایملر آلمان، مالک چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز، با امضای یک تفاهمنامه، همکاری استراتژیک خود را برای ایجاد یک شرکت مشترک آغاز کردند. در همین راستا دایملر قصد دارد دفتر خود را در تهران افتتاح کند.

همچنین معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت از اعلام آمادگی شرکت های فولکس،فیات و بنز برای گسترش همکاری ها با خودروسازهای داخلی خبر داده و می گوید هیات های اروپایی که وارد ایران می شوند در کنار رایزنی ها و مذاکرات،پیشنهاداتی را نیز مبنی بر اعلام آمادگی شرکت های خودرو ساز اروپایی همچون فولکس،فیات،بنز و… مطرح کرده اند.

رئیس سازمان گسترش صنایع در خصوص تمایل شرکت های خودرو ساز آسیایی با خودروسازان داخلی گفته است ژاپنی ها و کره ای ها نیز برای گسترش همکاری ها اظهار تمایل کرده اند که البته تحقق این امر منوط به ارزیابی های هر چه بیشتر خواهد بود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص صحت و سقم خریداری پارس خودرو از سوی شرکت رنو،گفته است بحث خرید و واگذاری، مطرح نیست بلکه منظور نظر،همکاری در چارچوب قرار دادن سایت و بخشی از امکانات به شرکت رنو است که هنوز در این خصوص به تفاهمات نهایی نرسیده اند.

علاوه بر این یکی دیگر از برندهای خودروسازی معتبر دنیا که قصد ورود مجدد به بازار ایران را دارد پژوی فرانسه است. آنطور که مسئولان ایران خودرو گفته اند مذاکرات برای تولید سه مدل ۲۰۸، ۳۰۱، ۲۰۰۸ از خودروهای پژو در ایران نهایی شده و جای خالی مدل های برتر در قرارداد ایران خودرو با پژو احساس می شود.

در حالی که خودروسازان معتبر دنیا برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کرده اند کارشناسان معتقدند خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.

به گفته کارشناسان با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینه‌های خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.

کارشناسان پیشنهاد کرده اند خودروسازان از مزایای ارتباط با خودروسازان اروپایی برای ارتقای سطح تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات آتی که تحت برند خودشان تولید می‌شود، استفاده کنند.

کدام خودروسازان معتبر جهان به ایران می‌آیند؟

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:02

رئیس پلیس راهور تهران از ارائه پیشنهاد پلیس برای تفکیک جریمه رانندگی براساس نوع خودرو و کاهش ۵۰ درصدی تلفات خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم ،سردار تیمور حسینی در نشست خبری پنجمین گردهمایی ایمنی راه و ترومای کودکان اظهار داشت: یکی از مولفه‌های مهم برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه است همچنین اگر می‌خواهیم یک ترافیک خوب داشته باشیم باید مهندسی ترافیک نیز داشته باشیم و این مستلزم آن است که کاربران آموزش ببینند.

وی ادامه داد: منظور از قوانین بازدارنده از نگاه پلیس این نیست که یک جریمه صدهزار تومانی یک میلیون تومان شود بلکه ما می‌گوییم هیچ تخلفی بی‌کیفر نماند یعنی هر سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز اعمال قانون شود بنابراین مستلزم آن است روش‌های قدیمی‌مان را اصلاح کنیم.

حسینی ادامه داد: قرار بود بعد از ۳ سال مبالغ جریمه‌ها افزایش یابد ولی بسیاری از جمله حقوقدانان و جامعه‌شناسان با تفاسیر مختلف مخالف این امر هستند کما اینکه هنوز هم افزایش جریمه‌ها به ما ابلاغ نشده است.

رئیس پلیس راهور تهران عنوان کرد: همانطور که خطای انسانی در تصادفات مورد توجه قرار می‌گیرند دستگاه های متولی و خودروسازان نیز در صورت سهیم بودن در تصادفات بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ سهم قصور برای آنان لحاظ می‌شود و بسیاری از آنان به دادگاه فراخوانده می‌شوند.

وی در پاسخ به انتقادات مردم نسبت به اینکه چرا در قوانین جرائم باید یک پیکان وانت مدل پایین همانند یک خودرو گرانقیمت چندصد میلیونی جریمه شود و تفکیکی در این زمینه وجود ندارد، گفت: پلیس مجری قانون است و ما همیشه از طرف اغنیا و فقرا در این زمینه زیر سوال هستیم کما اینکه در این امر پیشنهادی را نیز ارائه کردیم که باید چنین تفکیک‌هایی صورت پذیرد ولی مدعی نیستیم که کارمان نیز ایراد ندارد ولی به جرات می‌توان ادعا کنیم پلیس با احساس مسئولیت کارهایش را انجام می‌دهد.

حسینی در ادامه توضیحاتش گفت: در طول چند سال گذشته این پلیس بوده است که یک تنه در مقابل خیلی از مسائل ایستاد و با ایستادگی پلیس بود که استاندارد خودروها به استاندارد یورو ۴ افزایش یافت و یا آپشن‌ها زمانی اختیاری بود اجباری شد.

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه عنوان کرد: ما نیز از رسانه‌ها درخواست داریم فقط در زمان تردد مسافران در نوروز به مسائل ایمنی بسنده نکنند ما نیز از آن طرف کشورهای موفق را رصد می‌کنیم که آنها در زمینه ایمنی راه چه کرده‌اند و ما نیز انجام دهیم ولی به طور قاطع ما نیاز به بازنگری‌هایی داریم.

وی با اشاره به پیشنهاد و راهکارهایی برای کاهش مرگ و میر بر اثر تصادفات به دولت عنوان کرد:  از هر ۱۰۰ هزار نفر ۶ نفر در اثر تصادفات می‌میرند ما نیز راهکارهایی برای کاهش این عدد ۶ به ۳ کشته به دولت فرستادیم تا اگر این پیشنهادات اعمال شود ۱۵ درصد از کشته‌ها کاهش می‌یابد.

حسینی در پاسخ به پرسشی درباره انتقاد به پلیس در این زمینه که چرا پلیس فقط جریمه می‌کند ولی رصد و پیشنهادی برای ساخت وسایل ایمنی از جمله کلاه کاسکت برای موتورسواران که بیشترین مرگ و میر ضربه مغزی به این گروه تعلق دارد پاسخ داد: جامعه ما در تعادل بین حق و تکلیف مانده است از طرفی نیز انتظار از پلیس خیلی بالا است در حالیکه ما فقط وظیفه‌مان برخورد قانونی است کما اینکه در این زمینه نیز صنایع تولیدی باید پاسخگو باشد.

رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به انتقاد دیگری به پلیس که چرا پلیس راهنمایی و رانندگی برخی افراد از جمله روحانیون و یا حتی کسانی که نظامی هستند و با نشان دادن کارت جریمه نمی‌کند، افزود: یکی از این دلایل به این خاطر است که روش‌های ما قدیمی و منسوخ است و باید آنها را کنار بگذاریم و از ابزارهای هوشمند استفاده کنیم زیرا به هر حال پلیس یک انسان است و ظرفیت‌هایی دارد و متعاقبا یک پلیس نیز خسته می‌شود و مورد تهدید قرار می‌گیرد و همه اینها باعث می‌شود در اعمال قانون محدودیت ایجاد و دچار مشکل شود بنابراین با پیش رفتن به سمت ابزارهای هوشمند از جمله دوربین‌ها سعی می‌کنیم این نواقص رفع شود زیرا یک دوربین هرگز خسته نمی‌شود و تهدیدپذیر نیز نیست.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: البته هنوز تمام محورهای برون‌شهری دارای دوربین نیستند و در تهران نیز کمتر از ۲۰ درصد دوربین ترافیکی نصب است و این دوربین‌ها نیز ربطی به دوربین‌های نظارتی ندارد که بخواهد حقوق شهروندان را خدشه‌دار کند بلکه این دوربین‌ها را فقط پلاک‌ها را رصد می‌کند.

تیموری درباره انتقاد دیگری به پلیس مبنی بر اینکه چرا جرایم دوربین‌ها وحی منزل شده است و به هیچ وجه این جرایم بخشیده نمی‌شود، پاسخ داد: این انتقاد و حرف درست است ولی مطلق نیست. مثلا قرار بود از ۲۲ فروردین تردد زوج و فردها بر اساس دوربین‌ها چک شود ولی ما ۸ ماه صبر کردیم این دوربین‌ها را مجددا تست انجام دادیم تا خطای آنها را به حداقل برسانیم تا اول دی ماه این کار را انجام بدهیم بنابراین این حرف و انتقاد مردم درست است ولی مطلق نیست برای مثال در همین شهر تهران هفت واحد رسیدگی برای جرایم دوربین‌ها وجود دارد اما اینکه جریمه تخلف دوربین‌ها قابل حذف نیست ولی چون مطلق نیز نیست به آنها حتما رسیدگی می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به انتقاد دیگری که پلیس چرا در زمانی که دولت وام ۲۵ میلیونی برای خرید خودرو ارائه داد ولی این پول را در حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری نکرد، پاسخ داد: ما امروز مشاهده می‌کنیم آنقدر حمل و نقل عمومی ما ضعیف است که فرد وقتی یک حساب ساده می‌کند می‌بیند بیرون آوردن خودرواش مقرون به صرفه است از طرفی هم مردم دیگر از این همه توصیه خسته شده‌اند. قانون در زمینه انتقاد به وام خودرو وظیفه‌ای نداشته بلکه نهاد مربوطه‌ای که وظیفه داشت این انتقادات را انجام داد ولی باید این توضیح را بدهم که مشکل ما سرانه مالکیت خودرو نیست زیرا سرانه مالکیت در کشورمان بسیار پایین است ولی آن چیزی که مشکل ساز است سرانه استفاده از خودرو است یعنی در تمام دنیا خودرو به آسانی تهیه می‌شود ولی به سختی استفاد می‌شود ولی در کشور ما کاملا معکوس است و ایراد بزرگ نیز همین است. یعنی مردم باید به راحتی خودرو تهیه کنند ولی به سختی استفاده شود.

پیشنهاد پلیس برای تفکیک جریمه رانندگی براساس نوع خودرو

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:02

پیچیده‌ترین و چشمگیرترین نیسان GT-R که تاکنون از نظر ظاهری ساخته شده، توسط «کول ریسینگ» رونمایی شده است.

اخبار خودرو – پیچیده‌ترین و چشمگیرترین نیسان GT-R که تاکنون از نظر ظاهری ساخته شده، توسط «کول ریسینگ» رونمایی شده است. البته این در واقع اولین اثر تیونینگ «کول» برای GT-R نیست؛ چرا که این تیونر ژاپنی قبلاً یک نسخه کرومی از «گودزیلا» را در کارنامه دارد. امّا این نسخه جدید، دارای یک اسپری طلایی بر روی رنگ‌آمیزی پایه کرومی است؛ چیزی که باعث پیچیدگی‌ها و جذابیت زیادی در ظاهر GT-R شده است. ضمن اینکه طرح‌ها و الگوهای دقیقی توسط هنرمندان کول بر روی پنل‌های سفارشی بدنه نقش بسته‌اند.

Gold-Nissan-GT-R-12-516x344

این ماشین بر روی موتور ۳/۸ لیتری V6 نیز کار شده است و این موتور، هم‌اکنون می‌تواند با همراهی دو توربوشارژر و یک سیستم اصلاح‌شده اگزوز با خروجی‌های تیتانیومی، قدرتی به میزان ۸۲۰ اسب‌بخار ایجاد کند.

این رویکرد جدید برای سفارشی‌سازی GT-R، مطمئناً آن را به چیزی بیشتر از یک مدل مخصوص پرفورمنس بدل می‌کند. به‌علاوه، شما می‌توانید این خودرو را که توسط کول در نمایشگاه اتومبیل توکیو ارائه می‌شود و البته قیمت آن هنوز اعلام نشده، خریداری کنید.

تیونینگ نیسان GT-R توسط کول ریسینگ

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:02

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد در حادثه سقوط اتوبوس به داخل یک رودخانه واقع در ایالت مرکزی پرو ۱۶ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،حادثه سقوط اتوبوس مسافربری به یک رودخانه در استان «چانچامایو» واقع در ایالت «خونین» ( ایالت مرکزی پرو) دست کم ۱۶ نفر کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت.

این حادثه در ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت محلی اتفاق افتاد.

طبق گزارش‌های دریافتی اتوبوس در زمان عبور از روی پلی موسوم به «پان د آسوکار» واقع در ۸۶ کیلیومتری جاده بین دو شهرستان «تراما» و «سان رامون» دچار حادثه شده است.

به گفته راننده شرکت حمل و نقل بین شهری «گول» ترمزها دچار مشکل شدند و حادثه آفریدند.

«سائول گارای» راننده اتوبوس که در این حادثه جراحت کمی برداشته بود در این رابطه گفت: من راه را به خوبی می‌شناختم اما ترمزهای ماشین خوب کار نکردند.

یکی از مسافران اتوبوس درباره علت وقوع این حادثه گفت که راننده در رقابت با اتوبوس یک شرکت دیگر با سرعت بالایی رانندگی می‌کرده است.

طبق گزارش‌های دریافتی از خبرگزاری‌های دولتی پرو، نیروهای آتش‌نشانی شهرستان‌های «تراما»، «سن رامون»، «لا مرسد» و «پرنه» برای نجات زخمی‌ها و بیرون آوردن کشته شدگان حادثه از اتوبوس در محل وقوع حادثه حاضر شدند.

علاوه بر این نیروهای پلیس ملی و گروهی از امدادگران از سوی یک شرکت معدنی نیز در محل حادثه حضور یافتند.

سقوط اتوبوس به رودخانه در پرو ۱۶ کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:19

کاندیداهای نهایی ریاست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برای حضور در مجمع انتخاباتی شنبه آینده این فدراسیون معرفی شدند.

اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی

به گزارش اخبار خودرو به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، طی نامه‌ای از سوی احمد گواری مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها و باشگاهها اسامی نهایی کاندیداهای مجمع انتخاباتی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی اعلام شد.

کاندیداهای این دوره انتخاباتی را محمود صیدانلو،سیامک حجت،سینا سعیدی،بابک سودمند،شهزاد کیانی،محمدرضا غفارزاده الماسی،فاطمه ابوالقاسمی ،محمود رضا رضایی،حسین شهریاری و حمیدرضا بتو تشکیل می‌دهند.

مجمع انتخاباتی در تاریخ ۳ بهمن ماه راس ساعت ۱۰ صبح با حضور کاندیداهای مشروح برگزار می‌شود.

اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:19

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه امروز وضعیت انحصاری بازار خودرو تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است، گفت: بررسی دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو این هفته بررسی می‌شود.

بررسی دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه این هفته شورای رقابت

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم ،رضا شیوا با اشاره به اینکه در جلسه این هفته شورای رقابت وضعیت بازار خودرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اظهارداشت: قرار است در این جلسه دستور العمل قیمت گذاری هم توسط اعضای جدید شورای رقابت مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انحصار زمانی در بازار خودرو وجود ندارد که بازیگران متعددی در سطح بازار  به فعالیت بپردازند، افزود: به اعتقاد من امروز وضعیت انحصاری بازار خودرو تغییری نسبت به سال گذشته نکرده است اما قرار شده تا این موضوع با حضور اعضای جدید شورای رقابت بررسی شود.

رئیس  شورای رقابت اضافه کرد: در حال حاضر بازار خودرو  متعادل و واسطه‌ها حذف شده‌اند اما هنوز در بخش فروش با مشکلاتی همراه هستیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با لغو تحریم های بین المللی شرکت‌های خودروساز بتوانند در قالب همکاری با شرکت‌های بین الملی از تکنولوژی روز استفاده و محصولات متنوع و باکیفیتی را راهی بازار کنند.

بررسی دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه این هفته شورای رقابت

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 199 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:19

رنو برای ۱۵ هزار خودرو با هدف چک آلایندگی موتورهایشان فراخوان می‌دهد.

فراخوان رنو برای ۱۵ هزار خودرو

رنو برای ۱۵ هزار خودرو با هدف چک آلایندگی موتورهایشان فراخوان می‌دهد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه اظهار کرد: این خودروها پیش از اینکه به فروش برسند، تحت فراخوان قرار گرفته اند.

وی به شبکه رادیویی آر تی ال گفت: رنو متعهد شده برای ۱۵ هزار خودرو فراخوان دهد تا موتور آنها را تنظیم کرده و اطمینان حاصل کند سیستم فیلتر آنها در هر درجه حرارتی کار می‌کند.

این اقدام پس از قول رنو برای طراحی یک راه‌کار فنی برای کاهش سطح آلایندگی خودروهایش تا چند هفته آینده، اعلام می‌شود.

یک کمیسیون دولتی فرانسه هفته گذشته اعلام کرد خودروهای دیزلی رنو در تستهای آلایندگی مردود شده اند و بازرسان به بازرسی از دفاتر رنو پرداختند.

بر اساس گزارش شبکه اسکای نیوز، ارزش سهام رنو به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از گرفتار شدن این شرکت خودروسازی در رسوایی آلایندگی مشابه فولکس واگن آلمان، سقوط کرده است اما مدیرفروش رنو با ارایه عملکرد فروش سالانه این شرکت، اطمینان داد رنو در تستهای آلایندگی تقلب نکرده است و از این رو در وضعیت کاملا متفاوتی نسبت به رقیب آلمانی خود قرار دارد که اعتراف کرده برای تقلب در تستهای آلایندگی از یک نرم افزار غیرقانونی استفاده کرده است.

فراخوان رنو برای ۱۵ هزار خودرو

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:44

رکود شکل گرفته در بازار خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون، نشان داد که با وجود انحصار در صنعت خودرو، مشتریان نیز می‌توانند در این بازار به نوعی قدرت‌نمایی کنند.

مطالبات مشتریان خودرو در پساتحریم

به گزارش اخبار خودرو ،رکود شکل گرفته در بازار خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون، نشان داد که با وجود انحصار در صنعت خودرو، مشتریان نیز می‌توانند در این بازار به نوعی قدرت‌نمایی کنند. هر چند عوامل متعددی برای نخریدن خودروی صفر از سوی متقاضیان عنوان شده اما آنچه مشخص است شرایط انتظاری برای حضور خودروسازان خارجی و همچنین ورود محصولاتی با تکنولوژی روز، مشتریان را از خرید خودرو بازداشته است.

به‌نظر می‌رسد که دیگر نمی‌توان مشتریان را به سادگی با خودروهایی که پلت‌فرم آنها متعلق به یک دهه گذشته است، اما قیمتی نزدیک به محصولاتی با تکنولوژی روز دارند قانع کرد مخصوصا در دوران پساتحریم که توقعات زیادی در مورد قیمت و کیفیت خودروها به‌وجود آمده است. مشتریان خودروهای داخلی مدت‌ها است که در انتظار لغو تحریم‌ها و تحقق وعده‌های خودروسازان مبنی‌بر حضور سرمایه‌گذاران خارجی و به‌دنبال آن تحول در زنجیره خودروسازی کشور هستند، حال به‌نظر می‌رسد که این روزها تولید‌کنندگان و سیاست‌گذاران باید برنامه جامعی برای تولید داشته باشند؛ چراکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این روزهای بازار خودرو، انتظارت مشتریان در پی اجرای برجام است. اجرای برجام و لغو تحریم‌ها نوید روزهای خوش برای اقتصاد و شکوفا شدن صنعت خودرو را می‌دهد به همین دلیل تولید‌کنندگان با توجه به تجربه تلخ نخریدن خودروی صفر، باید برای افزایش رضایتمندی مشتریان در دوران پسا تحریم تلاش زیادی کنند. برهمین اساس به اعتقاد برخی از کارشناسان اجرای برجام برای مشتریان بازار خودرو بیش از هر زمان دیگری نوید کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی را می‌دهد؛ چراکه تولید‌کنندگان طی سه سال گذشته مهم‌ترین عامل در افزایش قیمت و افت کیفیت محصولات خود را «تحریم‌های بین‌المللی» و افزایش هزینه‌های تولید عنوان کردند، بنابراین در حال حاضر با رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، مشتریان خواهان افزایش کیفیت خودروهای داخلی هستند.

در این میان، بنابر اظهارات دست‌اندرکاران صنعت خودرو، تحریم‌های بین‌المللی هزینه‌های زیادی را بر خودروسازان تحمیل کرد؛ بنابراین به دلیل افزایش هزینه‌های تحریم آنها چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشتند. هرچند خودروسازان عدد مشخصی در خصوص افزایش هزینه‌های خود طی سال‌های اخیر ارائه ندادند؛ اما بنا بر اظهارات متفاوت دست اندرکاران تولید، هزینه دور زدن تحریم‌ها در صنعت خودرو بین ۵ تا ۱۰ درصد پیش‌بینی می‌شود. با این وجود، کارشناسان معتقدند که در شرایط کنونی که تحریم‌ها‌ رفع شده است خودروسازان باید در قیمت و کیفیت محصولات تولیدی خود بازنگری اساسی انجام دهند. از سوی دیگر، به‌دنبال رفع تحریم‌ها و جدی شدن حضور خودروسازان خارجی برای مشارکت در صنعت خودرو ایران، کارشناسان یکی دیگر از انتظارات مشتریان را تنوع محصولات خودرویی در کشور با قیمت مناسب می‌دانند؛ بنابراین در حالی انتظارات مشتریان را می‌توان به ترتیب در سه حوزه کاهش قیمت، افزایش کیفیت و تنوع محصول پیش‌بینی کرد که کارشناسان معتقدند مشتریان برای ایجاد تنوع محصولات باید یکسال ونیم تا ۲ سال صبر کنند.

انتظار کاهش قیمت

مشتریان ایرانی در شرایطی انتظار کاهش قیمت خودرو پس از اجرای برجام را دارند که دست‌اندرکاران صنعت خودرو نظرات متفاوتی در این خصوص دارند. به‌طوریکه به گفته برخی از کارشناسان با لغو تحریم‌ها و به‌دنبال آن کاهش هزینه‌های ناشی از تحریم، قیمت خودرو نیز باید روند نزولی داشته باشد. با این حال، خودروسازان اعتقادچندانی به این موضوع ندارند. بنا به گفته دست اندرکاران صنعت خودرو لغو تحریم‌ها نمی‌تواند به تنهایی سبب کاهش قیمت خودرو در کشور شود؛ زیرا در این میان مولفه‌های دیگری چون تورم، نرخ سود بانکی و نوسات نرخ ارز تاثیر بسیاری بر قیمت تولید دارند. در این زمینه، محمدرضا نجفی‌منش عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: انتظار افت قیمت خودرو به‌دنبال اجرای برجام منطقی نیست؛ چراکه تغییرات قیمتی خودرو ارتباط مستقیمی با تورم دارد.

با این وجود، فربد زاوه، کارشناس خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با تاکید براینکه قیمت خودروها بین ۲ تا ۴ درصد می‌تواند کاهش یابد، می‌گوید: کاهش هزینه‌های تولید ارتباط مستقیم با قیمت خودرو دارد. از آنجا که هزینه‌های ناشی از تحریم رفع می‌شود؛ بنابراین با در نظر گرفتن تورم بخش خودرو ودر صورتی که خودروسازان مدیریت درستی داشته باشند، می‌توانند به کاهش ۲ تا ۴ درصدی قیمت‌های خود بپردازند. آلبرت بغزیان، عضو ناظر شورای رقابت نیز با موثر دانستن اجرای برجام بر کاهش قیمت خودرو می‌گوید: اگر بحث کاهش هزینه‌ها و تورم را در نظر بگیریم خودروسازان در سال ۹۵ نباید به افزایش قیمت فکر کنند.

انتظار افزایش کیفیت

کیفیت خودروهای داخلی پس از تشدید تحریم‌ها به شدت افت کرد و به‌دنبال آن یکی از انتظارات جدی مشتریان در پساتحریم عرضه خودروهایی با کیفیت مطلوب است. آلبرت بغزیان و فربد زاوه دومین اولویت مشتریان را افزایش کیفیت خودروها می‌دانند و معتقدند خودروسازان باید ظرف ۳ تا ۶ ماه با واردات قطعات اصلی از شرکت‌های معتبر کیفیت خودروهای خود را افزایش دهند. این موضوع منجر به تحولات جدی در بازار خودرو خواهد شد. از سوی دیگر، یکی دیگر از انتظارات مشتریان به‌دنبال لغو تحریم‌ها، افزایش تنوع محصولات و به عبارت دیگر ایجاد نوآوری در صنعت خودروی داخلی است؛ بنابراین در شرایط فعلی که برجام وارد مرحله اجرا شده است، بسیاری از مشتریان انتظار دارند بحث توسعه صنعت خودرو با جدیت دنبال شود؛ بنابراین ضمن آنکه حضور خودروسازان خارجی منجر به شکل‌گیری رقابت خواهد شد، باید موجب تغییر و تحول در مدل خودروها نیز شود. از آنجا که تولید خودروهای جدید در مشارکت با خودروسازان خارجی امری زمانبر است اما آنگونه که کارشناسان معتقدند، مشتریان در انتظار ورود این خودروها به بازار هستند. به‌خصوص آنکه مشتریان، بازار خودروهای جهانی را رصد می‌کنند و انتظار عرضه خودرویی با کیفیت و قیمت متناسب اما جدید را دارند. حسن ‌کریمی‌سنجری، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: به‌دنبال اجرای برجام مشتریان انتظار دارند خودروسازان کشور در محصولات خود تغییرات اساسی ایجاد کنند. وی می‌افزاید: تولید محصولات متنوع و جدید یکی از حوزه‌های مورد انتظار مشتریان است؛ بنابراین خودروسازان باید به آن دقت کنند. آنها باید با اتصال به شبکه تولید و توزیع جهانی برای جذب مشتریان به بازار برنامه‌ریزی کنند.

مطالبات مشتریان خودرو در پساتحریم

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:44

در اولین روز معاینه فنی رایگان چه گذشت؟

دیروز روز هوای پاک بود و براین اساس، اعلام شد که به مناسبت هفته هوای پاک، طی سه روز خودروها در اراک به صورت رایگان معاینه فنی می‌شوند. حوالی ظهر بود که شنیدیم صف طولانی خودروها در مقابل مرکز معاینه فنی تشکیل شده پس سری به این مرکز زدیم.

معاینه فنی سمبل کاری است

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،دیروز روز هوای پاک بود و براین اساس، اعلام شد که به مناسبت هفته هوای پاک، طی سه روز خودروها در اراک به صورت رایگان معاینه فنی می‌شوند. حوالی ظهر بود که شنیدیم صف طولانی خودروها در مقابل مرکز معاینه فنی تشکیل شده پس سری به این مرکز زدیم.

از شهر صنعتی که گذشتیم صف درازی از خودروهای پراید، پیکان و پژو پشت سر هم پارک کرده بودند تا به مرکز معاینه فنی خودرو جنب ترمینال اراک رسیدیم برخی راننده‌ها کلافه از خودروهایشان پائین آمده و انتظار می‌کشیدند.

راننده آژانس در طول مسیر گفت: اکثر خودروهایی که معاینه فنی ندارند در حمل و نقل عمومی فعال هستند، و اکثر افرادی که از اخذ معاینه فنی فرار می‌کنند کسانی هستند که نمی‌توانند معاینه فنی بگیرند و قانون را دور می‌زنند.

وی تنها دلیل هجوم مردم برای معاینه فنی خودرو در روزی که به مناسبت روز هوای پاک نامگذاری شده را مشکلات اقتصادی دانست و تاکید کرد: اگر سالی پنج بار هم این اقدام به صورت رایگان انجام گیرد، باز هم کم است.

معاینه فنی خودرو سمبل‌کاری است

رضایی‌تبار راننده پرشیا که از هشت صبح در صف ایستاده نیز معتقد است: همه افرادی که در این صف طولانی به انتظار نشسته‌اند برگه معاینه فنی ندارند و به خاطر رایگان شدن آن حاضر شدند ساعت‌ها در صف بایستند.

وی رایگان شدن معاینه فنی خودرو در این روز را یک امتیاز دانسته و می‌گوید: شخصا اعتقاد دارم خودروها را به صورت رایگان معاینه فنی کنند، اما از سوی دیگر سخت گیری‌ها را بیشتر کنند، چراکه معاینه فنی خودرو در مملکت ما سمبل‌کاری است.

این بازنشسته ادامه می‌دهد: دوران، دوران رکود است و مردم از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیستند، بر این اساس هر زمان که یک چنین امتیازات و کالا یا خدماتی رایگان ارائه می‌شود از طرف مردم استقبال می‌شود.

معاینه فنی کلکی برای درآمدزایی

هنوز حرف‌های راننده پرشیا به اتمام نرسیده بود که یک راننده پراید جلو آمد و گفت: معاینه فنی کلکی است برای گرفتن پول؛ چرا که در جاهای دیگر با پرداخت پول بدون انجام معاینه فنی می‌توان کارت معاینه فنی خودرو را دریافت کرد.

وی عنوان کرد: وقتی برچسب معاینه فنی خودروی شخصی خود را دریافت می‌کنم، اما یک هفته بعد تنظیم خودروی من به هم می‌خورد، معلوم است که در اصل برگه معاینه فنی فقط به خاطر این صادر شده است که از یک طرف مراکز معاینه فنی پولی از جیب مردم بیرون بکشند و از سویی دیگر به بهانه عدم داشتن برگه معاینه فنی، رانندگان جریمه شوند.

اکبری معتقد است اگر معاینه فنی خودرو هر سه ماه یک بار رایگان باشد و همه به صورت مرتب برگه معاینه فنی خودروی خود را که البته با کیفیت انجام شده باشد اخذ کنند، شرایط بهتری ایجاد خواهد شد، چرا که رانندگان از سلامت خودروهایشان مطمئن خواهند بود.

فقط خودروهای بنزین‌سوز رایگان معاینه می‌شوند

راننده دیگری که به نشانه اعتراض از خودروی خود پیاده شده و به سمت مرکز در حرکت است، نیز می‌گوید: اینجا ایستادن وقت تلف کردن است چراکه اطلاع‌رسانی خوب نبوده است و از ابتدا باید عنوان می‌کردند که فقط خودروهای بنزین‌سوز حق اخذ برچسب معاینه فنی خودرو به صورت رایگان را دارند.

وی اضافه می‌کند: اکثر خودروهایی که در اینجا در صف ایستاده‌اند، دوگانه‌سوز هستند و از سوخت گاز استفاده می‌کنند. دوگانه‌سوزها باید برای اخذ برگه معاینه فنی هزینه ۲۲ هزار تومانی پرداخت کنند.

این راننده ادامه می‌دهد: شب گذشته که این طرح اعلام شد از سوی مسئولین مربوطه باید اعلام می‌کردند که این طرح فقط مخصوص خودروهای بنزین‌سوز است، چراکه همه به امید استفاده از خدمات رایگان آمده‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: مردم که وقت‌شان را از سر راه نیاورده‌اند که بیایند اینجا ساعت‌ها در صف بایستند بعد بشنوند که این طرح به آنها تعلق نمی‌گیرد.

این راننده در ادامه یادآور شد: اگر گاز سوخت پاک است و آلودگی ندارد، پس چرا برای معاینه فنی باید ۲۲ هزار تومان پرداخت کنیم.

به گزارش ایسنا، از صف طولانی خودروهای در نوبت معاینه فنی که گذشتیم، با توجه به صحبت‌های مردم گفت‌وگویی هم با محمد عسگری مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک انجام دادیم.

وی در خصوص اجرای این طرح و اهداف آن اظهار کرد: به مناسبت روز ۲۹ دیماه به عنوان روز هوای پاک در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک هر ساله بر اساس مصوبه شورای شهر و ابلاغ شهرداری در این روز مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو به صورت رایگان اقدام به معاینه فنی خودروهای بنزین‌سوز می‌کند.

عسگری ادامه داد: این طرح با هدف ترغیب مردم برای انجام معاینه فنی خودروهایشان انجام می‌شود، همچنین شرایطی را فراهم می‌کند تا افرادی که به مرکز معاینه فنی مراجعه نکرده‌اند، مراجعه کنند و حداقل برای یک بار در سال خودروی خود را به صورت رایگان در بخش بنزین‌سوز تست کنند.

بنزین آلاینده است، نه گاز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری اراک با بیان اینکه بنزین فراورده آلاینده هواست نه گاز، گفت: بر اساس سیاست دولت جایگاه‌های سی‌ان‌جی در شهرداری‌ها رو به گسترش است و سیاست بر این است که روزی برسد که همه خودروهای ما در وهله اول گازسوز شوند و به سمت برقی شدن خودروها گام برداریم.

وی افزود: در این راستا بر اساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، به مناسبت روز هوای پاک، طی سه روز خودروهای بنزین‌سوز در اراک به صورت رایگان توسط مرکز معاینه فنی شهرداری اراک معاینه فنی می‌شوند که این موضوع در شورای شهر تصویب و از طریق شهرداری به ما ابلاغ شد و بر اساس این مصوبه معاینه فنی خودروهای بنزین‌سوز در روزهای ۲۹ و ۳۰ دیماه و اول بهمن‌ماه به صورت رایگان انجام می‌شود.

عسگری بیان کرد: ۱۰ سال است که این روند در سازمان به این شکل انجام شده است و تنها خودروهای بنزین‌سوز در روز ۲۹ دی به صورت رایگان معاینه فنی می‌شدند، اما امسال بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و ابلاغ شهردار مقرر شد این اقدام جهت گسترش فرهنگ توجه به انجام معاینه فنی خودروها به مدت سه روز انجام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری اراک گفت: بر اساس این طرح، معاینه بخش بنزین‌سوز خودروهای دوگانه‌سوز و معاینه ظاهری خودرو رایگان است، اما هزینه معاینه بخش گازسوز باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: معاینه خودروهای گازسوز ساز و کار خود را دارد. ما با شرکت‌های بیمه در خصوص معاینه خودروهای گازسوز طرف قرارداد هستیم و نمی‌توانیم معاینه فنی خودروهای گازسوز را به صورت رایگان انجام دهیم، چون انجام تست هزینه دارد.

عسگری خاطرنشان کرد: مسئولیت همکاران ما در تست ابزار، علائم و اتصالات گازسوز از بنزین‌سوز بسیار بالاتر است، چراکه بررسی مخزن گاز پشت خودرو و چک کردن این مخزن آئین‌نامه خاصی دارد که این امکان را در مرکز معاینه فنی خودرو فراهم کرد‌ه‌ایم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری اراک یادآور شد: در سال ۸۲ هیات دولت مصوبه‌ای را مبنی بر اینکه شهرداری‌ها به سمت ایجاد مراکز معاینه فنی خودرو بروند به تصویب رساند، آن زمان خودروی گازسوز نداشتیم و این نشاندهنده این نکته است که مراکز معاینه فنی خودرو مختص خودروهای بنزین‌سوز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه معاینه ظاهری خودرو و بخش‌های بنزین‌سوز را به صورت رایگان انجام می‌شود و سیاست و هدف مصوبه هم همین بوده است، گفت: تست خودروهای بنزین‌سوز شامل بنزین و آلاینده‌های بنزین و سایر موارد که در دستورالعمل معاینه فنی خودرو مثل بررسی چراغ‌ها، بدنه خودرو، ترمز، بوق و شیشه آمده به این مرکز تکلیف شده است.

عسگری افزود: بر اساس آئین‌نامه موظف هستیم که خودرو را از لحاظ ظاهری شامل چراغ‌های راهنما، چراغ‌های اصلی و بدنه چک کنیم و بر اساس وضعیتی که خودرو دارد، برگه معاینه فنی خودرو را صادر می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری اراک گفت: اگر راننده از مرکز معاینه فنی خودرو خارج شود، هیچ کس نمی‌تواند تعهد کند پس از خروج از مرکز اتفاقی برای خودرو نیفتد. اگر به هر دلیلی اتفاقی برای خودرو افتاد نمی‌تواند معاینه فنی را مقصر بداند، چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که به عنوان مثال چراغ خودرو تا یک سال نسوزد.

وی خاطرنشان کرد: معاینه فنی خودرو از ملزومات نگهداری خودرو است و مثل کارت ماشین و گواهینامه که همیشه باید همراه راننده باشد برگ معاینه فنی خودرو نیز همیشه باید همراه مالک باشد.

به گزارش ایسنا، یکی از نکات مطرح شده در طرح جامع کاهش آلودگی هوا کم کردن سهم حوزه حمل و نقل از این آلودگی است، اما کشیده شدن پای مشکلات اقتصادی به حوزه معاینه فنی و فرار از انجام معاینه فنی یک خودروی نه چندان استاندارد به دلیل مشکلات مالی و عدم اطمینان رانندگان از کیفیت انجام معاینه فنی خودروها نکات مهمی است که در گفته‌های رانندگان قابل توجه و تامل است.

نکاتی که متولیان کاهش آلودگی هوای اراک باید به آن توجه کرده و با رفع این گلوگاه‌ها حداقل سهم خودروها در آلودگی هوای اراک را کاهش دهند.

نبود حتی یک ماشین مدل بالا در صف طولانی معاینه فنی خودرو شاید تاییدی بر ادعای رانندگان در خصوص عدم رغبت آنان به انجام معاینه فنی به دلیل مشکلات اقتصادی باشد، هرچند هزینه ۲۲ هزار تومانی معاینه فنی یک خودروی گازسوز ممکن است به نظر چندان زیاد نباشد، اما وقتی این خودروهای وطنی که کیفیت پایین ساخت و هزینه بالای نگهداری آنها مدتهاست ثابت شده وسیله امرار معاش یک خانواده چند نفره است، و با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در دوران رکود، انجام معاینه فنی شاید کاری لوکس به نظر رسیده و به امید انجام رایگان آن در روز هوای پاک، از سبد نگهداری خودرو خارج شود و از طرفی باز هم این مشکلات اقتصادی است که باعث عدم مراجعه صاحبان خودروهایی می‌شود که از نقص خودروی خود آگاهند، اما تعمیر را به دلیل همین مشکلات به تاخیر می‌اندازند و ناخواسته به آلوده کردن هوا و دور زدن پلیس و قانون ادامه می‌دهند.

به هر ترتیب دارندگان خودروهای سبک که فاقد برچسب معاینه فنی هستند یا اعتبار برچسب آنها به اتمام رسیده می‌توانند با مراجعه به مرکز معاینه فنی خودرو(جنب ترمینال مرکزی اراک) از این خدمات رایگان که توسط مرکز معاینه فنی شهرداری اراک ارائه می‌شود، بهره مند شوند.

معاینه فنی سمبل کاری است

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:44

اخبار خودرو

در نمایشگاه دیترویت امسال آکورا از طرح مفهومی خودرویی با عنوان «آکورا پرسیژن کانسپت» رونمایی کرد.

متن کامل مطلب طرح مفهومی آکورا پرسیژن در نمایشگاه دیترویت منتشر شده در سایت اخبار خودرو.

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 21:46

اخبار خودرو

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه روز هوای پاک سال ۹۴ هم فرا رسید اما مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده پایتخت نوسازی نشده‌اند

متن کامل مطلب افزایش ماهانه ۷۵ اتوبوس به اتوبوس‌های فرسوده تهران منتشر شده در سایت اخبار خودرو.

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 21:46

اخبار خودرو

مراسم رونمایی از سیستم سوخت رسانی یورو۶ خودرو در شرکت اورند پلاستیک با حضور مدیران ارشد صنعتی کشور برگزار شد.

متن کامل مطلب گروه سایپا تمام توان خود را در جهت کاهش آلودگی هوا به کار خواهد بست منتشر شده در سایت اخبار خودرو.

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 21:46

گروه خودرو سازی سایپا در راستای مسئولیت های اجتماعی و اهداف محیط زیستی و کاهش آلودگی هوا با شعار سایپا دوستدار محیط زیست اقدامات موثری تاکنون انجام داده است.

مسئولیت اجتماعی سایپا و روز هوای پاک

به گزارش اخبار خودرو ،با توجه به الزامات استانداردی بازارهای داخلی و خارجی ،گروه خودروسازی سایپا در چند سال اخیر با سرمایه گذاری فراوان در زمینه تحقیق و توسعه، اجرای پروژه های متعدد موتورهای یورو۴ EURO IV  را به مرحله اجرا گذاشته و موفق شد تمامی خودروهای تولیدی خود را با موتورهای نسل جدید تولید و عرضه کند.
علاوه بر این ، گروه خودروسازی سایپا با هدف ایجاد نوسازی خودروهای فرسوده، کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی و کاهش تصادفات جاده ای اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با استفاده از منابع مالی شرکت را  فراهم کرده است.
همچنین گروه سایپا در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها اجرای طرح تعویض کاتالیست دو هزار و پانصد دستگاه تاکسی پراید شهر تهران را با توجه به مصوبه هیات محترم دولت در خصوص الزام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله مؤثر با آلودگی هوا ، کاهش آلاینده‌های خروجی اگزوز و همچنین خطرات ناشی از بخارات بنزین متصاعد شده در هوا و برای جلوگیری از ایجاد انواع بیماری‌ها و مشکلات ناشی از آن ،خود را موظف دانست که با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری تهران اقدامات خود را در زمینه کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا به نتیجه برساند.
گروه خودرو سازی سایپا با توجه به حساسیت و شرایط آلودگی در شهر های صنعتی و تصویب قوانین و مقررات جدید در استاندارد های بین المللی در  تعیین مقدار آلودگی های متصاعد شده از خودرو در خصوص  کاهش میزان انتشار کربن در هر کیلومتر را در دستور کار قرار داده است و به همین منظور کارگروه های مختلفی تشکیل شده تا سطح کیفی  قوای محرکه ارتقاء یابد و به همین منظور  نصب برچسب های جدید مصرف سوخت با رویکرد میزان انتشار کربن در هر کیلومتر  در محصولات گروه سایپا اجرا شده است.
این گزارش می افزاید، با توجه به اینکه  موتور سیکلت ها جزء آلایند ه ترین وسایل با حجم موتوری پایین می باشد در این خصوص گروه سایپا با همکاری سازمان های ذیربط  مطالعه امکان سنجی تولید موتورسیکلت و خودرو های الکتریکی را آغاز کرده است  و در این مورد تعریف پروژه های تحقیقاتی در زمینه ارتقاء تکنولوژی موتور و خودرو با رویکرد کاهش مصرف سوخت، کاهش انتشار کربن و تولید خودروهای بدون انتشار را در دستور کار قرار داده است.
قابل ذکر است گروه سایپا در راستای مسئولیت اجتماعی و رعایت استاندارد های داخلی و خارجی ،  پایش و کنترل آلاینده های محیط زیستی ناشی از فرایند تولید در تمامی سایت های تولیدی را در زمان های تعیین شده کنترل می کند

مسئولیت اجتماعی سایپا و روز هوای پاک

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:25

رئیس پلیس راه استان البرز محدودیت های ترافیکی روزهای پایانی هفته در محور کرج – چالوس را اعلام کرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،سرهنگ رضا اکبری با اعلام وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در محورهای کرج – چالوس و تهران – کرج – قزوین عادی و تردد با مشکلی مواجه نیست.

وی در ادامه با اعلام محدودیت‌های ترافیکی روزهای پایانی هفته در محور چالوس، گفت: تردد در این محور روز جمعه ۲ بهمن ماه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از سمت شمال به جنوب یکطرفه می‌شود.

اکبری اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محور چالوس را تخلیه بار ترافیکی روز جمعه اعلام کرد و گفت: محدودیت ترافیکی روز جمعه از محدوده مرزن آباد در منطقه دزدبن اعمال و تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راه استان البرز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ روز جمعه ۲ بهمن ماه تا ساعت ۲۳ همان روز از کرج به سمت مرزن آباد را ممنوع اعلام کرد.

به گفته اکبری اگر بار ترافیک با اعمال محدودیت در ساعات یاد شده کاهش پیدا نکند زمان اعمال محدودیت‌های ترافیکی بیشتر خواهد شد.

وی تردد انوع تریلر، کامیون و موتورسیکلت در زمان اعمال محدودیت‌های محور کرج – چالوس و بالعکس را ممنوع اعلام کرد و در پایان از رانندگان خواست با حفظ آرامش و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تعطیلات آخر هفته خوبی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

محدودیت‌های ترافیکی محور کرج – چالوس اعلام شد

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:25

مسئله‌ای که این روزها ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، موضوع آلودگی هواست. موضوع هوای آلوده در جهان که بیشتر در شهرهای بزرگ نمود پیدا کرده، امروزه به بحث اصلی حوزه صنعت و محیط‌زیست تبدیل شده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از صمت ،مسئله‌ای که این روزها ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، موضوع آلودگی هواست. موضوع هوای آلوده در جهان که بیشتر در شهرهای بزرگ نمود پیدا کرده، امروزه به بحث اصلی حوزه صنعت و محیط‌زیست تبدیل شده است.

گفته می‌شود یکی از علل این امر مربوط به استاندارد نبودن قطعات صنعت خودروسازی در داخل کشور است. طرح این نظر در مورد قطعه‌سازی که بر اساس استاندارد خودروساز کار را به اتمام می‌رساند و بعد از تایید استانداردهای لازم به‌وسیله آن به تولید انبوه می‌پردازد، جای پرسش دارد اما بعضی دیگر معتقد هستند آلودگی بیشتر به تفکر و سلیقه‌ای عمل کردن مدیران این امر برمی‌گردد تا عوامل فنی چون قطعه‌سازی.
قطعه با مشخصات فنی-مهندسی
در همین زمینه «رضا رضایی» فعال حوزه قطعه‌سازی در گفت‌وگو با صمت به روزآمد نبودن خودروها به ویژه در قسمت موتور و اجزای مربوط به سوخت اشاره کرد و گفت: بخشی از این مسئله به کیفیت خودروها برمی‌گردد؛ با وجود کیفیت بهتر موتورهای ساخته شده امروز، به نسبت موتورهایی که در گذشته تولید و وارد بازار صنعت خودروسازی می‌شد، این مشکل همچنان وجود دارد. بنابراین آلودگی هوا به طور مطلق مربوط به موتورهای امروز نیست. وی افزود: چرخه سوخت در این موتورها به صورت کامل انجام می‌شود و کاتالیست‌های تهویه شده در اگزوز (کنترل میزان خروجی گازهای سمی بنزین خودرو) از آلودگی‌هایی که ممکن است از این امر ناشی شوند، جلوگیری می‌کند اما متاسفانه بعضی افراد اقدام به برداشتن کاتالیست‌ها می‌کنند که مقوله‌ای جداست و به فرهنگ غلط جامعه برمی‌گردد. رضایی در ادامه به تلاش موتورسازان برای بهبود کیفیت تولیدات اشاره کرد و گفت: موتورسازان با جدیت برای بهبود ساخت موتورها نسبت به گذشته در حال فعالیت هستند که به طور قطع کار بسیار بهتر شده است اما اگر بخواهیم در میزان آلودگی این مورتورها در مقایسه با موتورهایی که در دنیا ساخته می‌شود قضاوت کنیم، موضوع متفاوت می‌شود. بی‌شک آلودگی امروز هوا به عوامل مختلفی برمی‌گردد و خودروسازان به تنهایی مقصر نیستند. در این میان باید به سراغ ساخت موتورهایی رفت که امروزه به جای تاکسی‌ها در حال حمل‌ونقل مسافر هستند و آلودگی آنها در مقایسه با خودروها ۱۰ برابر بیشتر است. این قطعه‌ساز در ادامه تاکید کرد: در بحث قطعه‌سازی یا مشخصات فنی-مهندسی، مولفه‌هایی لازم بوده و قطعه‌ساز موظف است کار را با توجه به مشخصات فنی-مهندسی و استانداردی که از سوی خودروساز به وی داده می‌شود، تحویل دهد و بر این اساس قطعه‌ساز سعی دارد تمام الزامات مهندسی و انتظارات مصرف‌کننده را تامین کند. وی با بیان اینکه وقتی قطعه مورد نظر تایید شد، تولید انبوه آن آغاز می‌شود که در نتیجه هر موضوعی که در بحث قطعه‌سازی وجود دارد، همان امری خواهد بود که خودروساز از قطعه‌ساز خواسته است، تصریح کرد: باید بپذیریم خودروهای تولید امروز مربوط به ۲ دهه گذشته بوده و مشکل آن نیز به تحریم‌هایی برمی‌گردد که به کشور تحمیل شده است. خودروساز می‌توانست بهتر از شرایط فعلی کار کند اما شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد. رضایی یادآور شد: امروز ادعا داریم با استاندارد یورو۴ خودرو تولید می‌کنیم که شاید یک نسل عقب‌تر از دنیا باشد. در مجموع صنعت قطعه‌سازی مصمم است با تمام تحریم‌ها و تهدیدها به استانداردهای جهانی نزدیک شود و نقشی که در آلودگی هوا دارد را از بین ببرد.
عملکرد سلیقه‌ای مسئولان
در همین حال علی‌اکبر جوانروح، عضو انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه آلودگی هوا مقوله‌ای جدا از صنعت خودروسازی است در گفت‌وگو با صمت اظهار کرد: آلودگی هوا ناشی از خودرو نیست زیرا تمام خودروها مجهز به کاتالیست هستند؛ ضمن اینکه خودروهایی که قدیمی هستند نیز این قابلیت را دارند که کاتالیست روی آنها نصب شود. وی گفت: در بحث آلودگی باید دید مصرف سوخت کجاست که منبع آلودگی محسوب می‌شود. عضو انجمن قطعه‌سازان در این باره به نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: نیروگاه‌های کشور ۵۰درصد سوخت مصرفی کشور را شامل می‌شوند، ۲۰درصد مربوط به کل صنایع است و ۳۰ درصد در خودروهاست. در نتیجه بیشترین مصرف در نیروهاست اما برای جلوگیری از آلودگی هوا روش‌هایی وجود دارد که متاسفانه به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن برخی مسئولان و کارشناسان، این مشکل به یک معضل تبدیل شده است. در حالی که این صنعت در تمام دنیا در حال فعالیت است اما مشکل ایران را ندارند، بنابراین اصل موضوع مربوط به افراد دست‌اندرکار این امر است. جوانروح در ادامه تاکید کرد: هر خودرو کارت معاینه فنی دارد و اگر نیاز به تغییر این برگ معاینه باشد بحث متفاوت خواهد شد. در این زمینه راهکاری که می‌توان پیشنهاد کرد صدور ۲ نوع برگ معاینه سبز و برگ معاینه قرمز است. براین اساس خودروهایی که برگ معاینه سبز دارند حق تردد در داخل شهر را خواهند داشت و خودروهای دارای برگ قرمز تنها در جاده‌ها حق تردد داشته باشند.
روزآمدی قطعه‌ساز با بروز شدن صنعت خودروسازی
مشاور انجمن قطعه‌سازی در معضل آلودگی هوا اشاره‌ای به روزآمد نبودن فناوری مورد استفاده در صنعت خودروسازی داشت و به صمت گفت: در آلودگی هوا مجموعه عواملی تاثیر دارد که دربرگیرنده تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها است. زمانی که خودروی داخل با فناوری ۳۰ سال پیش تولید می‌شود طبیعی است که یا در همان زمان یا بعد از گذشت مدتی ایجاد آلودگی کند.
محسن رزم‌خواه ادامه داد: اگر بخواهیم آخرین نسل خودروهای دنیا در ایران تولید شود مستلزم این است که به لحاظ سیاسی و اقتصادی روابط با کشورهای صنعتی بهبود یابد و تولیدکنندگان خودرو تمایل به ورود به ایران را داشته باشند و از سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز حمایت شود. بدین ترتیب کیفیت لازم حاصل و مشکل آلودگی برطرف می‌شود. رزم‌خواه ضمن اشاره به حاکم بودن استانداردهای ۳دهه گذشته در صنعت خودروسازی اظهار کرد: اگر فناوری روز خودروسازی وارد کشور شود قطعه‌ساز نیز ناگزیر خواهد بود محصول خود را روزآمد عرضه کند. در این زمان اگر قطعه‌سازی همت به ساخت محصولی کند که آلودگی نداشته باشد، مشتری نخواهد داشت. زیرا تا صنعت خودروسازی بروز نباشد قطعه روزآمد و جدید، استفاده‌ای در صنعت خودروسازی ندارد.
براساس اظهارنظرهای مطرح شده از سوی کارشناسان، درصد کمی از آلودگی هوا مربوط به صنعت قطعه‌سازی است. همچنانکه در این مسئله مشکل به تحریم‌ها و روزآمد نبودن صنعت خودروسازی برمی‌گردد. زیرا فناوری صنعت خودروسازی به چند دهه گذشته برمی‌گردد و تا خودروساز خود را روزآمد نکند، قطعه‌ساز نمی‌تواند وارد عرصه تولید قطعه براساس استاندارد جهانی شود.

ارتقای فناوری قطعه سازان با روزآمدی صنعت خودرو

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:43

آئودی آلمان در پی برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران، با پیش بینی پتانسیل رشد بازار خودروهای لوکس به دنبال ورود به ایران است.

مذاکرات آئودی با واردکنندگان برای ورود به ایران

آئودی آلمان در پی برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران، با پیش بینی پتانسیل رشد بازار خودروهای لوکس به دنبال ورود به ایران است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، رویترز به نقل از سخنگوی آئودی گزارش داد نمایندگان این شرکت خودروسازی لوکس که یکی از برندهای متعلق به فولکس واگن است، در حال حاضر سرگرم مذاکره با واردکنندگان برای بررسی دورنمای فعالیت در ایران هستند.

سخنگوی آئودی با اشاره به اینکه این شرکت پیش از این در ایران فعالیت نداشته است، اظهار کرد: پتانسیل رو به رشدی برای خودروهای لوکس در بازار ایرانی وجود دارد.

دایملر که رقیب آلمانی آئودی است، روز دوشنبه اعلام کرد واحد کامیون سازی این شرکت با شرکتهای ایران خودرو دیزل و گروه ماموت تفاهم نامه امضا کرده است.

سخنگوی برند لوکس ب ام و هم اعلام کرده است ورود این شرکت به بازار ایران به تحولات سیاسی و اقتصادی آتی بستگی خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، اتاقهای بازرگانی و صنعت آلمان (دی آی اچ کی) پیش بینی می‌کند با برداشته شدن تحریمهای بین المللی و گشایش بازار ایران، شرکتهای آلمانی می‌توانند کالاهایی به ارزش ۱۰ میلیارد یورو (۱۰٫۹ میلیارد دلار) به ایران صادر کنند.

مذاکرات آئودی با واردکنندگان برای ورود به ایران

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:43

در سال ۲۰۰۶ تِک‌آرت برنامه‌ی ارتقای GT اسپرت برای نسل اول پورشه کیمن S را معرفی کرد. خودرویی که با ۳۸۰ اسب بخار نیرو می‌توانست به جان خیابان‌ها بیافتد و سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

اخبار خودرو – در سال ۲۰۰۶ تِک‌آرت برنامه‌ی ارتقای GT اسپرت برای نسل اول پورشه کیمن S را معرفی کرد. خودرویی که با ۳۸۰ اسب بخار نیرو می‌توانست به جان خیابان‌ها بیافتد و سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

techart-gt-porsche-cayman-4-516x344

پورشه کیمنی که تک‌آرت تدارک دیده بود یک بال ثابت داشت و زاویه نهایی دینامیکی‌اش قابل تنظیم بود. قسمت جلویی این خودرو با ورودی هواهای بزرگ و یک خروجی بر روی درب کاملاً سفارشی بود. حالا کیمن ۹۸۱ با پکیج اسپرت جدیدی ارائه می‌شود که ما را به یاد همین تیونینگ قدیمی می‌اندازد.

techart-gt-porsche-cayman-1-516x321

جدا از اسپویلر عقب ثابت خودرو شما می‌توانید برای تجربه‌ی رانندگی جذاب‌تر آپشن های زیادی را انتخاب کنید. ارتقای شاسی‌ها، سیستم اگزوز اسپرت قدرتمند، رینگ‌های سبک‌وزن و مجموعه‌ی کاملی از آپشن های درون کابین که دست شما را در انتخاب آپشن باز می‌گذارد. تک‌آرت همچنین رینگ‌های ۲۱ اینچی فرمول ۳ آلیاژ سبک مصنوعی را برای این خودرو انتخاب کرده است. این رینگ‌ها به شکل ۵ پره‌ی دوقلو هستند و استایل مناسبی را برای کیمن به ارمغان آورده‌اند.

اگر طراحی بیرونی خودرو را یک معیار مهم در نظر بگیریم باید بگوییم که طراحی ساده و درعین‌حال بسیار دینامیک این خودرو برای کیمن یک نوع ریسک است. به‌طورکلی این کیت بدنه کیمن را به‌اندازه‌ی پرچم‌دار کمپانی یعنی GT4 تهاجمی نشان می‌دهد.

درهرحال طراحی بیرونی کیمن را می‌توان به روش‌های مختلف دست‌خوش تغییر کرد اما رها کردن بال عقب این خودرو به حال خود قطعاً یک کار اشتباه است. پورشه‌های زیادی وجود دارند که با کیت بدنه‌ی مناسب، طراحی فوق‌العاده‌ای را رقم‌زده باشند اما از لحاظ ظاهری در مقایسه با GT4 چیزی برای گفتن ندارند.

techart-gt-porsche-cayman-2-516x344techart-gt-porsche-cayman-5-516x374

منبع:پدال

پورشه کیمن با تیونینگ تک‌آرت

- - , .

اخبار خودرو...
ما را در سایت اخبار خودرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان donyayekhodro بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:43